top of page
LaLaFolk és una manera divertida i complementari d'ensenyar anglès basada en la música i la cultura catalana, en el sentit més ampli i inclusiu, enfocat a qualsevol nen o nena que visqui aquí. S'aprofita de la connexió emocional que la canalla ja te amb la cultura local per estimular les ganes i la curiositat d’aprendre.
Ja són molts centres fent servir LaLaFolk a tota Catalunya
Escola Quatre Vents (Copons), Escola Font de l’Anoia (Sant Martí Sesgueioles), Escola Mare de Déu del Portal (Els Prats de Rei), Escola Sant Roc (Castellfollit de Riubregós), Escola Les Passeres (Castellolí), Escola El Boix (Castellfollit del Boix), Escola Els Roures (Sant Feliu Sasserra), Escola Llevant (Oristà), Escola Institut Torrelles de Llobregat (Torelles de Llobregat), Escola Puig Rodó (Ullà)
Una petita mostra dels nostres recursos musicals
Franja Infantil (I3, I4, I5): The Giants Are Dancing
Franja Primària 1 (1r, 2n, 3r): Let's Start an Allotment
Karaoke
Franja Primària 1 (1r, 2n, 3r): Mushroom Picking
Franja Primària 2 (4t, 5è, 6è): Sant Jordi
Materials flexibles i adaptables
Els materials inclouen: cançó, partitura, playbacks, vídeo amb gestos, karaoke, vídeo de formació per ensenyar les cançons, guia de professor amb activitats pautades, flashcards, fotos amb vocabulari, jocs, activitats i idees per ampliar el contingut.
La mestra pot decidir dedicar més o menys temps a LaLaFolk segons el seu criteri, ja que el material és totalment flexible. Aquesta flexibilitat permet adaptar-se a les necessitats específiques de cada grup d'alumnes i integrar-se fàcilment en el currículum escolar existent.
Què diuen de nosaltres?
"Les cançons els hi agraden molt i amb els moviments els hi és fàcil de recordar, fins i tot, passada la festa. La veritat que els hi encanten. Fins i tot, les mestres sortim cantant de l'escola les cançons de LaLaFolk! Són com en dieu en anglès...'Catchy!'"
Teresa Fernandez Potrony, ZER Gavarresa, Bages
"Estic encantada amb el vostre material. En una escola com la nostra, on el 90% dels alumnes són multiculturals, és una eina fantàstica per fusionar la cultura catalana amb l'aprenentatge de l'anglès. És genial!"
Meritxell Taverner, Escola Puig Rodó, Ullà
La música com a punt de partida en el procés pedagògic
Alhora, és innegable que la música és una eina efectiva per connectar amb als nens i nenes i fixar el seu aprenentatge. Sobretot, si les cançons tenen la qualitat necessària, són enganxoses, i estan adaptades a la seva franja d’edat. Per aquest motiu, LaLaFolk utilitza la música com a punt de partida en el procés pedagògic. Totes les cançons van acompanyades de recursos educatius que inclouen activitats artístiques i reptes creatius en l’àrea de plàstica, lectura, escriptura, gramàtica, ús de la llengua i d’altres.
La cultura Catalana com a pont per aprendre l'anglès
LaLaFolk ha adoptat una perspectiva innovadora i encertada en reconèixer la importància de vincular l'aprenentatge de l'anglès amb temes propers a l'entorn i la cultura local dels alumnes. Aquest enfocament no només fa que l'aprenentatge sigui més significatiu i rellevant per als nens i nenes, sinó que també promou un lligam emocional entre la llengua anglesa i la cultura catalana, creant un aprenentatge més integrat i significatiu.
La creació de temes musicals en anglès sobre celebracions i tradicions com la Castanyada, el Cagatió, Sant Jordi, Sant Joan, així com altres activitats i costums locals com fer una calçotada, fer l'hort o buscar bolets, és una manera innvadora d'integrar la cultura i les experiències dels alumnes en el procés d'aprenentatge de l'anglès.
Un treball recent de la Universitat de Barcelona ha mostrat que el 80% d’alumnes tenen una millor adquisició d'anglès fent servir els materials musicals de LaLaFolk.
Amb 8 de 10 alumnes aprenen millor
T'agradaría saber-ne més?
bottom of page